Kā sekot līdzi savai veselībai sportojot?

Feb 9, 2017

sporta pulksteņiSports un sportiskās aktivitātes ir nepieciešamas ikvienam. Visvairāk tiem, kas savu darba dienu pavada mazāk aktīvi – sēžot pie galda. Tad nu mēģinām izdomāt dažādus veidus, kā sevi “izkustināt”. Iespējams, skriešana, sporta zāle, velosipēds, pārgājieni un cita vieda aktivitātes, kas spēs uzlabot mūsu fizisko formu un sniegt organismam un ķermenim tik nepieciešamās aktivitātes, kuras ikdienā lielai daļai cilvēku iztrūkst.

Mūsdienās pieejamas dažādas ierīces, kas spēj palīdzēt – pasekot līdzi organisma reakcijām uz mūsu izvēlētajā aktivitātēm, nosakot, cik daudz un kādu slodzi organisms spēj izturēt, kā arī ļaujot noprast, ja organismā kaut kas nav kārtībā un vajadzētu vērsties pie speciālista. Tiesa, pēdējā minētā informācija jāspēj nolasīt pašam.

Viena no šādām ierīcēm – pulsometrs. No vienas puses – lai nodarbotos ar sportu (skrietu, vingrotu, brauktu ar velosipēdu) pulsometrs nav nepieciešams. Respektīvi – arī bez pulsometra mierīgi varam ļauties sportiskajām aktivitātēm. Tomēr ar pulsometru visi mūsu treniņi būs nedaudz efektīvāki un tiem būs vieglāk izsekot, lai tie būtu arī veselīgi. Tātad – pulsometrs paredzēts laika un pulsa noteikšanai treniņa laikā. Atkarībā no modeļa, parasti iekļauta pulksteņa un hronometra funkcija arī. Ir sirds ritama mērītājs, kas ļauj noteikt pašreizējo pulsu un augstāko pulsu treniņa laikā. Plus vēl iespējams aprēķināt iztērētās kalorijas, ja mūsu sportisko aktivitāšu mērķis ir svara zaudēšana. Pulsometrs ar šādām funkcijām visvairāk piemērots iesācējiem.

http://220.lv/lv/sports-turisms-un-atputa/sporta-preces/pulsometri-sporta-pulksteni-hronometri-uc

Tiem, kas skrien un ar sportu nodarbojas ikdienā, analizē savus rezultātus un cer sasniegt konkrētu mērķi, nepieciešams nedaudz specifiskāks pulsometrs. Tam būs visas iepriekšminētās funkcijas (priekš iesācējiem), bet klāt vēl būtu vēlams soļu skaitītājs, kas palīdz saprast cik daudz vienā treniņā esam “uzveikuši” kilometrus, kā arī iespēja to pieslēgt datoram, lai detalizētāk varētu sekot līdzi un analizēt (uzlabot) savus treniņus.

Aktīvajiem skrējējiem un nopietnajiem sportistiem (trenējamies maratonam, piemēram), vislabāk patiks nopietnākas ierīces. Piedāvāta plaša programmatūru savienojamības iespēja ar datoru un citām iekārtām, treniņu analīzes, GPS sistēma, kas palīdz sekot līdzi ikvienam sava treniņa vai skrējiena posmam. Pamata funkcijas, protams, arī tādas pašas, kā abām iepriekšminētajām ierīcēm, tikai šis te vēl spēj arī uzzīmēt uz kartes konkrēto treniņu, noskrieto daudzumu, skriešanas ātrumu un tā tālāk. Šādus pulsometrus izmanto arī peldēšanās un velobraukšanā, ne tikai skriešanā vien.

Share with others

No Responses so far | Have Your Say!

Comments are closed.