Kā SS to dara?

Apr 29, 2016

Visticamāk, Latvijā nevienam nav noslēpums, kas slēpjas zem nosaukuma SS. Tas ir viens no atpazīstamākajiem sludinājumu portāliem, kurš zem sava vārda apkopo visu iespējamo un pat neiespējamo preču klāstu. Tomēr, kārtējo reizi saskaros ar to, cik novecojusi ir šī sistēma. Nevilšus man rodas jautājums, kā šī lapa vēl joprojām spēj piesaistīt ar vien jaunus sludinājumus un nodrošināt sev stabilu pozīciju tirgū. Nedz interfeiss, nedz arī funkcionalitāte šeit nav mainījusies kopš izveides, lai gan interneta lietotāji jau ir kļuvuši ne tikai daudz advancētāki, bet arī ar augstākām prasībām, lai varētu ērti lietot jebkuru vietni.  

 

Man galvenās galvas sāpes ir filtrēšanas praktiskā neesamība. Ir tikai pamata kategorijas, kurās ir iespējams atlasīt pērk vai pārdod parametru un cenu. Ja manas vēlmes ir ļoti konkrētas, tad man tāpat ir jāpavada ļoti ilgs laiks SS lapā, lai atrastu to, kas man ir nepieciešams. Piemēram, spēļu konsoles ir tajā pašā grupā, kur to spēles, bet ja vajag vienu vai otru, nākas iet cauri daudz lapām, lai atrastu cerēto. Nav arī meklētāja opcijas, lai varētu ātrāk pēc atslēgvārdiem nonākt pie kārotā.

 

Vēl kas ir interesanti – lielākajos pasaules tirgošanās un sludinājumu portālos ir vai nu reitingu sistēma, vai arī vismaz aplūkojami tirgotāju profili, bet šajā gadījumā nekas no tā netiek nodrošināts. Kā SS nodrošina pircēju un tirgotāju drošību? Piemēram, ir redzēti brīdinošie noteikumi par to, ka nevajadzētu pārskaitīt naudu, pirms redzēta prece un tamlīdzīgi. Bet, būtībā, tas arī ir viss. Ņemot vērā daudzās Eiropas Savienības regulas un noteikumus, kas skar datu aizsardzību un drošu pirkumu veikšanu internetā, es nezinu kāpēc šeit nav ieviesta vismaz atsauksmju sistēma.

Vienīgā pozitīvā lieta SS portālā ir tā, ka tur nav reklāmu, banneru un citu traucējošo logu. Tomēr man tas liek aizdomāties par to, cik gan liela ir vietnes īpašnieku peļņa no sludinājumu ievietošanas vien, ka nav nepieciešams iegūt līdzekļus lapas uzturēšanai. Kā zināms, tad mūžam kaitinošās reklāmas lielākoties ir galvenais portālu ienākumu avots. Bet šajā gadījumā atgriežamies pie manis jau sākumā teiktā, kam es domāju daudzi arī piekritīs, par to, ka portālā nav veikti absolūti nekādi, pat elementārākie uzlabojumi, lai atvieglotu tā lietošanu. Tas nozīmē to, ka iegūtie līdzekļi pat netiek ieguldīti atpakaļ lietotājiem sajūtamā veidā. Saliekot šo visu kopā, es tomēr sliecos lietot citas sludinājumu lapas, kuras ir daudz ērtākas un patīkamāk lietojamas, kur tiek padomāts par to, kā portāls ir izmantojams no apmeklētāja puses, un kur ir jūtams, ka tiek nodarbināti cilvēki un uzturēts kvalitatīvs serviss.

by | Categories: Uncategorized | Tagged: |

Share with others

No Responses so far | Have Your Say!

Comments are closed.