Ko ņemt vērā, pērkot auto?

Jun 6, 2017

kādu automašīnu izvēlētiesNe vienmēr esam eksperti dažādās jomā un, protams, ne visās jomās varam būt eksperti. Un tomēr, dzīvē nākas zināt dažādas lietas, lai veiktu dažādus uzdevumus. Tajās reizēs vai nu jāmeklē kāda speciālista palīdzība, vai nu jāuzmeklē un jāizpēta konkrēta informācija pašiem, lai nenāktos palikt „muļķa lomā”.

Lūk – piemēram, tā ar auto iegādi! Savs personīgais auto, protams, ir ļoti laba lieta, un tad, ja tas arī jāremontē – ir taču daudz dažādi meistari un servisi, kur to aizgādāt uz remontu.

Tomēr pirms pērkam jaunu auto, vēlamies pārliecināties, ka auto tehniskais stāvoklis ir gana labs, lai nenāktos šos meistarus un servisus apmeklēt regulāri, tērējot lielas naudas summas. Jo īpaši, ja iegādājamies lietotu auto, kas ir Latvijas auto pircēju biežākā izvēle. Vairāk informācijas: http://www.iauto.lv/zinas/reklamraksti/25005-vieglo-auto-iegades-tendences-latvija.

Ne vienmēr varam atļauties iegādāties pilnīgi jaunu auto no salona, arī tad, ja izvēlamies ņemt kredītu. Turklāt kredītu iespējams mūsdienās paņemt arī lietotam auto, jo arī tādam ne vienmēr sanāk pilna summa „uz rokas”, tomēr braukt taču gribas un vajag tagad, nevis pēc pieciem gadiem, kad beidzot būsim sakrājuši (bet nezin kā būs mainījies tirgus un cenas)!

Respektīvi, dodamies pirkt auto tagad – kas tad mums īsti būtu jāzina, lai nenopirktu „kaķi maisā” un vēlāk nenāktos nožēlot, jo auto vairāk „dzīvo” servisos, nekā mēs ar to varam braukt!

Sludinājumu portāli pilni ar piedāvājumiem, internetā bieži vien var lasīt par dažādām neveiksmēm un sliktiem pirkumiem, kad auto, pēc iegādes, atklājas tādas tehniskas problēmas, par kurām pie pirkšanas pat iedomāties nevarējām!

Protams, neviens padoms negarantēs ideālu un veiksmīgu pirkumu, tomēr samazinās iespēju „iepirkties” auto ar slēptiem defektiem vai citām problēmām. Drošāks veids – doties kopā ar pārdevēju uz sev zināmu un uzticamu servisu, lai tur aplūkotu auto no visām pusēm – arī apakšas.

Tiesa, arī labs mehāniķis, nepētot un „neatskrūvējot” auto neko pilnīgi precīzi nepateiks, tomēr drošāk būs. Vēl variants – braucot noskatīt auto paņemt līdzi kādu uzticamu cilvēku, kas labi orientējas auto remontos – tiesa, arī viņš neko pilnīgi simtprocentīgi nespēs pateikt, tomēr būs drošāk, jo īpaši ja pats pircējs mašīnu uzbūvē un detaļās orientējas pavisam maz.

Tomēr, ir lietas, ko varam darīt paši:

Pirmkārt, ir vērts pārbaudīt CSDD reģistra informāciju – ja ir zināms auto numurs, varam doties uz CSDD mājaslapu, lai iegūtu papildus informāciju no transportlīdzekļu reģistra. Tur iespējams noskaidrot, kad auto ievests Latvijā, cik daudz īpašnieki automašīnai bijuši līdz šim un salīdzināt, vai informācija sakrīt ar to, ko stāsta pārdevējs.

No tehniskās puses var noskaidrot pilnu veikto tehnisko apskašu vēsturi – nobraukumu, defektus kas, iespējams, atklāti tehnisko apskašu laikā un novērsti – cik tie bijuši nopietni, cik daudz problēmu tie var radīt jaunajam auto īpašniekam.

Ja sludinājumā auto numurs ir slēpts, pircējam ir visas tiesības prasīt, lai pārdevējs to tomēr nosūta un uzrāda, jo citādi ir gana pamatotas aizdomas, ka pārdevējs cenšas ko slēpt un, iespējams, šādu auto nav vērts iegādāties.

Otrkārt, ja auto ir vests no ārzemēm un numura zīmes vēl nav (nav reģistrēts auto), varam meklēt pēc VIN numura. Tas ir unikāls auto sērijas numurs.

 Ja pārdevējam nekas nav slēpjams, viņš sludinājumā vai personīgi uzrādīs arī VIN numuru, pēc kura internetā var noskaidrot dažādu informāciju par auto – modeļa gadu, pārlūkojot policijas datu bāzes, vai auto nav zagts, iepriekšējos īpašniekus. Ja auto ir salīdzinoši jauns, var mēģināt doties pie autorizētā dīlera, lai noskaidrotu auto servisa vēsturi pēc VIN numura.

Treškārt, lai stūre ir (un ir bijusi pareizajā pusē). Ja auto ir vests no Anglijas, jo tur ir zemas auto cenas, pārdevēji pārliek stūri „pareizajā pusē” pirms pārdošanas – atbilstoši mūsu noteikumiem.

Kvalitatīva stūres pārlikšana nav lēta, kamēr pārdevēji šādi parasti mēģina ietaupīt, izdarot to maksimāli lēti, lai izdevīgāk sanāktu pārdot auto. Bieži vien vēlāk auto sākas dažādas elektroniskas problēmas, kuras ir grūti risināt. Savukārt to, vai pārlikta stūre, būs viegli pamanīt arī tam, kurš nav pārāk liels speciālists auto lietās.

Protams, ir vēl daudz un dažādi veidi, kā noteikt to, vai auto būs labs un uzticams ilgtermiņa braucamais. Tomēr der atcerēties – arī tad, ja esam ļoti piesardzīgi, ņemam līdzi speciālistus un padomdevējus, ka orientējas mašīnās, nekad nebūs simts procentu garanta, ka auto, ko iegādāsimies būs bez problēmām un neprasīs nekādus lielos papildus ieguldījumus (vismaz uzreiz ne).

by | Categories: Uncategorized | Tagged: , |

Share with others

No Responses so far | Have Your Say!

Comments are closed.