Vasaras gardumi, kas būtiski var apdraudēt ķermeņa svaru

Jun 17, 2016

            veselīgs uztursVasara ir laiks, kad izbaudām atpūtu vairāk nekā parasti – karstais laiks, festivāli un vakari kopā ar draugiem rada situācijas, kurās mēdzam piemirst par veselīgas ēšanas paradumiem un izbaudīt mirkli. Lai arī šādi nelieli sevis lutināšanas brīži ir nepieciešami katram, tomēr nedrīkst aizmirst, ka daudzi vasaras mēnešos īpaši iecienīti našķi ir kalorijām un taukiem bagāti. Ja pirms pludmales sezonas rūpīgi strādāts, lai samazinātu lieko svaru, te būs to produktu saraksts, kuru patēriņu labāk tomēr ierobežot arī vasaras mēnešos.

            Vai gan ir iespējama vasara bez kārtīgas devas saldējuma? Pat tad, ja vēlies saglabāt vai samazināt savu ķermeņa svaru, tev nav pilnībā jāatsakās no saldējuma baudīšanas. Dažreiz atļaujoties mazu porciju šī našķa, svars uzreiz nemainīsies, tikai jāatceras, ka labāk izvēlēties saldējumus, kuriem klāt nav dažādu mākslīgu piedevu, kā arī saldās karameles, sīrupa vai citu ļoti saldu sastāvdaļu.

            Karstā laikā izjūtam pastiprinātas slāpes, tādēļ būtu veselīgi veldzēties ar regulāru ūdens patēriņu. Tomēr realitātē ūdens vietā nereti tiek izvēlēts kāds saldināts dzēriens – ledus tēja vai limonāde. Patiesībā šie dzērieni nevis remdē slāpes, bet gan pastāvīgi uztur sajūtu, ka vēlamies padzerties vēl un vēl. Tā rezultātā organismā nonāk milzīga deva cukura, kas ir drauds ķermeņa svaram.

            Nākamā ēdienu grupa, kas, festivālu sezonai sākoties, nonāk mūsu uzturā arvien biežāk, ir ātrās ēdināšanas piedāvājums – hotdogi, burgeri,nageti, frī un citi našķi. Lai arī šie ēdieni lieliski remdē izsalkumu un var būt tīkami mūsu garšas kārpiņām, tie satur daudz piesātināto tauku un kaloriju. To izteiktā garša tiek panākta, lietojot arī lielu daudzumu sāls, kuru šādos daudzumos uzņemt nav veselīgi. Ja esi festivālā vai atpūtas braucienā, šo produktu vietā tomēr ieteicams izvēlēties veselīgākas alternatīvas, piemēram, salātus vai grilētu gaļu.

            Ja minētie produkti netiek patērēti vai tiek lietoti minimālā daudzumā, bet joprojām nomāc liekais svars, ir vērts padomāt arī par alkohola patēriņu. Alkoholiskie kokteiļi un vīni mēdz būt lielisks kaloriju avots, tādēļ alkohola patēriņa ierobežošana gan uzlabos pašsajūtu, gan palīdzēs uzlabot formu.

Visbeidzot, jāatceras, ka veselīgs uzturs arī nebūt nav negaršīgs. Ikkatram kalorijām bagātam našķim mūsdienās iespējams atrast veselīgāku alternatīvu, kurā būs arī mazāk kaloriju. Kādēļ gan mākslīgām piedevām bagāta saldējuma vietā neizvēlēties augļu sorbetu vai saldināta gāzēta dzēriena vietā svaigi spiestu sulu? Veicot pareizās izvēles, varēsim gan baudīt vasaras mirkļus, gan arī parūpēties par sevi. 

Share with others

No Responses so far | Have Your Say!

Comments are closed.